Snel af van je love handles door het periodieke vasten met behulp van het keto dieet


Heb je ook problemen met het kwijtraken van je “decemberpondjes”? Je weet wel die lekkere Sinterklaas chocolaatjes, Kerstdiner drumsticks en Oud- en Nieuwjaar borrelhapjes die nu als, uhm… lovehandles om je middel zitten. Ik had voor ik over keto dieet hoorde, zo een twee weken terug, ook een extraatje om m’n middel.

Het lukte me tot dan aardig om ze onder m’n winterkleding te verbloemen, maar toen de zon zich zelf weer begon te tonen, wist ik dat het tijd was dat ik iets aan m’n “extra gewicht” moest doen. Daarnaast zag ik mezelf in de zomervakantie niet met een buikje, rondslenteren op het strand. Niet dat er iets mis is daarmee, maar voor mezelf wilde ik dat niet.
Daarom begon ik midden februari anders te eten. 

Diner Keto Dieet

Poging 1

Nam ik eerder tijdens m’n lunch break een bak patat uit de cafetaria, nu zorgde ik ervoor dat ik m’n met kaas en tomaten belegd brood van huis mee nam en slechts dat at tot m’n avondmaal. Ik kan je zeggen dat ik het precies drie dagen heb volgehouden. Om eerlijk te zijn had het geen effect, omdat ik in de avonduren tijdens het bekijken van m’n favoriete series, me te goed deed aan chips, cola, taart of koek. Ik vond dat ik het na m’n karige maaltijden door de dag heen, wel had verdiend. Met m’n partner ging ik in die periode precies 1 keer naar de gym, m’n conditie was namelijk ver beneden peil om hem bij te kunnen benen.
Ik had de hoop al bijna opgegeven toen een buurvrouw me vertelde, over het ketogeen ook wel keto dieet

Ketogeen dieet, wat is dat nou weer?

Ik kwam haar in de supermarkt tegen. In m’n winkelwagen had ik die dag haast alleen maar calorie arme producten van de schappen gehaald. Tot wortels toe. Die vielen haar op, omdat ze wist dat ik het konijnenvoedsel vond en ze niet graag at. 
Ik vertelde haar dat ik wilde afvallen maar dat ik juist leek bij te komen. Dat vond ze een herkenbaar probleem waar ze tot ongeveer twee jaar terug, ook last van had. In een online artikel las ze over het ketogeen dieet, hetgeen haar hele manier van eten veranderde. 

“Bij dit dieet”, zei ze, “eet je meer vetrijke voeding en minder koolhydraten, en matig eiwitten.” “Na enkele dagen of weken, gaat je lichaam om te blijven functioneren je vetreserves aanspreken.” “Alle energie dat je lijf nodig heeft haalt het in de uit vetten.” “Eigenlijk keer je terug naar de eet gewoonte van de oermens.” ” Die aten afhankelijk van de streek waar ze woonden meer (wild) vlees, vis, groenten en fruit.” “Ze kenden geen geconserveerde middelen, gebruikten geen suiker, dat was er gewoon niet.” 

Zo doe je het

M’n buurvrouw hielp me de dingen die ik zou kopen te vervangen door vetrijk voedsel. We kochten onder andere:

  • olie: kokosolie grasboter en olijfolie.
  • vlees en vis: zalm, garnalen, rund- en varkensvlees (hamburgers mocht ik ook kopen om zelf te bakken), kip, eieren, gehakt.
  • fruit: avocado, bramen en frambozen.
  • zonnebloempitten, walnoten en hazelnoten, cashewnoten en amandelen.
  • verschillende bladgroenten, bloemkool, sla, paprika, broccoli, komkommer, paksoi en tomaat

Daarnaast liet ze me ook vette kaas, vette yoghurt, water en gemberthee kopen. 

Zo hou jij deze manier van afvallen ook vol:

Een week menu

  1. Het was de bedoeling dat ik dit ketogeen dieet in de vorm van periodieke vasten deed. Ik moest drie dagen achtereen drie maaltijden nuttigen.
  2. Daarna was het de bedoeling dat ik drie dagen, slechts twee maaltijden at.
  3. De drie daarop volgende drie dagen, at ik ander halve maaltijd om dan weer drie maaltijden per dag te eten, gevolg door twee en dan weer ander half, elk gedurende drie dagen.

Dus:

  • Drie dagen, drie maaltijden ; bijvoorbeeld zondag, maandag, dinsdag. (ontbijt, lunch en avondeten);
  • drie dagen twee maaltijden; dus op woensdag, donderdag en vrijdag (lunch en avondeten
  • Drie dagen ander halve maaltijd; zaterdag, zondag en maandag ( lunch of avondeten): Op deze dagen gebruik je alleen een smoothies van groenten en fruit eventueel met yoghurt gemixt. 

Dit eetpatroon stimuleert de aanmaak van je groeihormoon. Dit hormoon zorgt in je lichaam voor het verbranden van vet.
Ik moest met deze intervallen blijven eten, totdat ik m’n streef gewicht bereikt had

M’n buurvrouw gaf me het volgend menu mee, om uit te proberen: 

Ontbijt: 

  • 2 Eieren met wat sla en tomaten;
  • Een dikke omelet bestaande uit stukjes tomaten, kaas en paprika gebakken in kokosolie;
  • Een bord volle, vette yoghurt met frambozen, of bramen;
  • Een halve komkommer met een krop sla en tomaten met een zelfgemaakte slasaus .

lunch ( middag eten): 

  • Een hamburger gebakken in kokosolie met mayonaise, vette kaas, tomaten en sla er op;
  • Wat sla met gehaktballen en tomaten;
  • Gekookte garnalen met sla en komkommer.

diner ( avondeten ): 

  • Biefstuk met broccoli en een andere bladgroente;
  • tjap tjoy gemaakt met broccoli, paksoi, en stukken garnalen, kip of rund;
  • Een groenten mix met daarin komkommer en tomaten verwerkt.

Ik kon deze negen opties zelf aanpassen en combineren.

Met het bovenstaand dieet en de methode van vasten, ben ik binnen twee weken 5 kg afgevallen. Het was in het begin niet gemakkelijk om me er aan te houden, maar ik ben wel blij dat ik het ben blijven doen. Nu heb ik nog maar 17 kg te gaan om wederom op m’n streefgewicht te zitten. Ik voel me in ieder geval reeds al fitter en weer lekker in m’n vel. Binnenkort ga ik ook weer samen met m’n man naar de gym om aan m’n conditie werken. Ik zal wel regelmatig op deze manier blijven eten.
Ik hoop dat je na het lezen van mijn verhaal, dit ketogeen dieet in combinatie met periodieke vasten ook zal uitproberen

Succes!