Gezond eten is een must bij een gezonde leefstijl

Als je goed gezond eet, heb je vaak veel meer energie.

Je krijgt verschillende vitaminen en mineralen namelijk niet missen, je hebt ze namelijk nodig.
Het is niet alleen vitaminen en mineralen die je nodig hebt om gezond te eten.
Om gezond te blijven is het altijd goed om te sporten.
30 minuten word er meestal aan geraden om te doen per dag. Al is het lopen of rennen. Je kan je huisdier ook gebruiken.

Om gezond eten te gaan doen heb je plantaardig en dierlijke vetten nodig. Daar zitten eiwitten in die je nodig hebt. dit zijn de mineralen die je nodig hebt:calcium, chloor, fosfor, kalium, natrium en magnesium.

Er zijn wel hoeveelheid opgesteld door gezondheidsraad voor:

  • Calcium
  • Fosfor
  • IJzer
  • Jodium
  • Koper
  • Magnesium
  • Seleen
  • Zink

De andere mineralen zijn er geen vaste hoeveelheid opgesteld.
Vitaminen zijn er ook in verschillende varianten te verkrijgen.
Je hebt water-oplosbaar vitaminen en vet-oplosbaar
Daar ga ik straks nog even verder erover hebben.
Dit zijn de lijst met de vitaminen:
Vitamine B2
Vitamine B3
Vitamine B5
Vitamine B6
Vitamine B8
Vitamine B11
Vitamine B12
B├Ęta-caroteen
Vitamine C
Vitamine D
Vitamine E
Vitamine K
Om een goed gezond eten te houden, kan je houden aan de schijf van vijf.
Er is ook een andere spelregel:

  • eet gevarieerd.
  • niet te veel.
  • minder verzadigd vet ( dierlijk).
  • probeer 2 porties groente en fruit te eten.
  • ga veilig met voedsel om (kijk naar datum op voorbewerkt producten, verse producten naar stevigheid van het product en hoe het eruit ziet).

Om goed gezond te eten, zal je ook beetje warenkennis over de producten die voor deze vitaminen en mineralen zorgen. Vraag anders een groenteboer om advies. Dat kunnen ze altijd waarderen.

gezond eten

Crash dieet:
Crash dieet is helemaal niet gezond. Waarom dat vertel ik je nu direct.
Crash dieet word vaak gebruikt door mensen die veel overgewicht hebben. Met dit soort dieet verhonger je lichaam.

Je krijgt met crash dieeten een jojo-effect. Je lichaam gaat over naar hogere vetpercentage om de volgende hongersnood.

Je word futloos, misselijk en allerlei andere kwalen door de weinige vitaminen en mineralen die je binnen krijgt. Doordat je weinig mineralen en vitaminen binnen krijgt, word je ook eerder ziek. Je krijgt ook vaak een schema mee. In het begin zal het nogal zwaar worden. Je lichaam blijft hunkeren naar suikers en vet omdat het gewend is eraan.
Je moet het zeker weten of je aan dit dieet wilt gaan volgen.

Er zijn gelukkig ook gezondere manieren om af te vallen.
Je kunt voor veel groente kiezen en daarbij nog gaan sporten. Je kunt daarom ook naar sportschool gaan. Maar is natuurlijk wel handig om een goede begeleiding erbij te hebben, die je steunt.

Ze worden ook op verschillende manier ook echt afgeraden.
Met name: Het ziekenhuisdieet, Het yoghurt dieet, het soepdieet en het sapdieet.

Een gezonde leefstijl is altijd nog het beste om te hebben, door weinig alcohol te drinken en weinig te roken. Bewegen is altijd goed en 30 minuten op een dag is goed genoeg. Minder suikers eten en er meer op letten doet al wonderen.
Dan maar paar dagen minder frituur eten zorgt ook voor een betere leefstijl. Je lichaam vind het fijn en voelt zich dan weer goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>